Dersin Adı | Matematikte Temel Konular |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATH 554 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Matematikteki temel konuları öğretebilmek ve uygulayabilmek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, temel konularını incelemek ve bir çok derse önkoşul olmak üzere planlanmıştır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Doğrusal Sistemler ve çizimleri, Gauss eliminasyonu, determinant, matrisin tersi. | David C. Lay, Steven R. Lay, Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" |
2 | Doğrusal bağımsızlık, span kümesi, baz ve boyut kavramları, öz değer ve öz vektörler, benzer matrisler ve köşegenleştirme. | David C. Lay, Steven R. Lay, Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" |
3 | İç çarpım uzayları, Hilbert uzayı, ortogonellik ve ortonormallik kavramları. | Erwin Kreyszig, “Introductory Functional Analysis with Applications” by Wiley. |
4 | Doğrusal cebirin üzerine uygulamalar. | David C. Lay, Steven R. Lay, Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications", Fuad Aleskerov, Hasan Ersel, Dmitri Piontkovski," Linear Algebra for Economists" |
5 | Diferansiyel denklemlere giriş, diferansiyel denklemlerin sınıflandırılması, otonom denklemler ve kararlılık. | R. Kent Nagle, Edward B. Saff, Arthur David Snider, "Fundamentals of Differential Equations" |
6 | Birinci mertebeden diferansiyel denklemler: Ayrılabilir, homojen, doğrusal, tam ve Bernoulli denklemler. | R. Kent Nagle, Edward B. Saff, Arthur David Snider, "Fundamentals of Differential Equations" |
7 | Birinci derece diferansiyel denklem sistemleri. | R. Kent Nagle, Edward B. Saff, Arthur David Snider, "Fundamentals of Differential Equations" |
8 | İkinci dereceden doğrusal denklemler: Mertebe indirgeme metodu, bilinmeyen katsayılar metodu, parametrelerin değişimi metodu. | R. Kent Nagle, Edward B. Saff, Arthur David Snider, "Fundamentals of Differential Equations" |
9 | Tekrar. Ara Sınav. | |
10 | Laplace dönüşümleri. | R. Kent Nagle, Edward B. Saff, Arthur David Snider, "Fundamentals of Differential Equations" |
11 | Diferansiyel denklemlerin uygulamaları. | R. Kent Nagle, Edward B. Saff, Arthur David Snider, "Fundamentals of Differential Equations" |
12 | Fark denklemlerine giriş, doğrusal fark denklemleri. | Saber N Elaydi, "An Introduction to Difference Equations " |
13 | Ayrık dinamik sistemler ve temel özellikleri. | Saber N Elaydi, "An Introduction to Difference Equations ", Saber N Elaydi, "Discrete Chaos" |
14 | Öğrenci sunumları. | |
15 | Öğrenci sunumları. | |
16 | Genel tekrar. |
Ders Kitabı | David C. Lay, Steven R. Lay, Judi J. McDonald, Pearson Education Limited; 5th edition. Linear Algebra and Its Applications",R. Kent Nagle, Edward B. Saff, Arthur David Snider, "Fundamentals of Differential Equations", Pearson; 9th edition. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | An Introduction to Difference Equations (Saber N Elaydi) Saber N Elaydi, "Discrete Chaos ", Chapmand and Hall/CRC (2000) Erwin Kreyszig, “Introductory Functional Analysis with Applications” by Wiley. Fuad Aleskerov, Hasan Ersel, Dmitri Piontkovski," Linear Algebra for Economists", Springer |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | - | - |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | 90 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | - | - | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 40 | |
Final Sınavı | 1 | 47 | |
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | ||||
2 | Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | X | ||||
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | X | ||||
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. | X | ||||
5 | Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | ||||
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | X | ||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | X | ||||
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | X | ||||
11 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | X | ||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest